Comic-Con Announces Plans in Light of the Covid-19 Pandemic
The Current Situation Requires Exceptional Measures
For the first time in its 50-year history San Diego Comic Convention (SDCC), the organizers behind the annual pop culture celebration, announced today with deep regret that there will be no Comic-Con in 2020. The event will instead return to the San Diego Convention Center from July 22-25, 2021.Recognizing that countless attendees save and plan for its conventions each year, and how many exhibitors and stakeholders rely upon its events for a major portion of their livelihood, they had hoped to delay this decision in anticipation that COVID-19 concerns might lessen by summer. Continuous monitoring of health advisories and recent statements by the Governor of California have made it clear that it would not be safe to move forward with plans for this year.
Similarly, WonderCon Anaheim, which was to have been held April 10-12, 2020 will return to the Anaheim Convention Center from March 26-28, 2021.
In addition to their conventions, Comic-Con has been planning a major renovation of Balboa Park’s Federal Building to be completed for the grand opening of the Comic-Con Museum in the summer of 2021. However, the COVID-19 situation has had an effect on those efforts as well. As such, they will be rephasing the Museum’s initially planned major renovations, but will not scale back the experience to be offered to visitors upon the Museum’s grand opening. They anticipate releasing building plans illustrating the Museum’s transformation and sharing more information about those efforts in the coming months.
SDCC also announced that individuals who purchased badges for Comic-Con 2020 will have the option to request a refund or transfer their badges to Comic-Con 2021. All 2020 badge holders will receive an email within the next week with instructions on how to request a refund. Exhibitors for Comic-Con 2020 will also have the option to request a refund or transfer their payments to Comic-Con 2021 and will also receive an email within the next week with instructions on how to process their request.
In the next few days onPeak, Comic-Con’s official hotel affiliate, will be canceling all hotel reservations and refunding all deposits made through them. There is no need for anyone who booked through onPeak to take any action, including trying to cancel their reservations online or contacting the company via phone as the process will be handled automatically. Those who booked rooms through onPeak will be notified when refunds have been completed.
“Extraordinary times require extraordinary measures and while we are saddened to take this action, we know it is the right decision,” said David Glanzer, spokesperson for the organization. “We eagerly look forward to the time when we can all meet again and share in the community we all love and enjoy.”
Traduction :
La situation actuelle nécessite des mesures exceptionnelles
Pour la première fois en 50 ans d'histoire, San Diego Comic Convention (SDCC), les organisateurs de la célébration annuelle de la culture pop, ont annoncé aujourd'hui avec un profond regret qu'il n'y aurait pas de Comic-Con en 2020. L'événement reviendra à la San Diego Convention Center du 22 au 25 juillet 2021.
Reconnaissant que d'innombrables participants économisent et planifient pour ses conventions chaque année, et combien d'exposants et de parties prenantes comptent sur ses événements pour une grande partie de leurs moyens de subsistance, ils avaient espéré retarder cette décision en anticipant que les préoccupations liées à COVID-19 pourraient diminuer d'ici l'été. La surveillance continue des avis de santé et les récentes déclarations du gouverneur de Californie ont clairement montré qu'il ne serait pas prudent d'aller de l'avant avec les plans pour cette année.
De même, WonderCon Anaheim, qui devait se tenir du 10 au 12 avril 2020, reviendra au Anaheim Convention Center du 26 au 28 mars 2021.
En plus de leurs conventions, Comic-Con a prévu une rénovation majeure du bâtiment fédéral du parc Balboa qui sera achevée pour l'inauguration du musée Comic-Con à l'été 2021. Cependant, la situation du COVID-19 a eu un effet sur ces efforts aussi. À ce titre, ils rephaseront les rénovations majeures initialement prévues au Musée, mais ne réduiront pas l'expérience à offrir aux visiteurs lors de l'inauguration du Musée. Ils prévoient de publier des plans de construction illustrant la transformation du Musée et de partager plus d'informations sur ces efforts au cours des prochains mois.
Le SDCC a également annoncé que les personnes qui ont acheté des badges pour Comic-Con 2020 auront la possibilité de demander un remboursement ou de transférer leurs badges vers Comic-Con 2021. Tous les détenteurs de badge 2020 recevront un e-mail dans la semaine prochaine avec des instructions sur la façon de demander un rembourser. Les exposants de Comic-Con 2020 auront également la possibilité de demander un remboursement ou de transférer leurs paiements à Comic-Con 2021 et recevront également un e-mail dans la semaine prochaine avec des instructions sur la façon de traiter leur demande.
Au cours des prochains jours, onPeak, la filiale hôtelière officielle de Comic-Con, annulera toutes les réservations d'hôtel et remboursera tous les dépôts effectués par leur intermédiaire. Il n'est pas nécessaire que quiconque a réservé via onPeak prenne des mesures, notamment en essayant d'annuler ses réservations en ligne ou en contactant la société par téléphone, car le processus sera géré automatiquement. Ceux qui ont réservé des chambres via onPeak seront informés lorsque les remboursements auront été effectués.
"Les temps extraordinaires nécessitent des mesures extraordinaires et bien que nous soyons attristés de prendre cette mesure, nous savons que c'est la bonne décision", a déclaré David Glanzer, porte-parole de l'organisation. «Nous attendons avec impatience le moment où nous pourrons tous nous retrouver et partager dans la communauté que nous aimons et apprécions tous.»